۱۳۹۵/۰۹/۱۹

از شیرجه‌ها و پیچ‌ها



برداشته از صمیمی‌ترین دوستم پرسیده که دقیقا «چی» الان فلانی رو خوشحال می‌کنه و اون هم گفته کارت فلان باشگاه و اون هم رفته عضویت شیش‌ماهه‌ش رو خریده به مبلغ اوووه و یک‌درصد هم جفت‌شون احتمال ندادن که من از ورزش‌های گروهی متنفر باشم. بلند شدم رفتم باشگاهه می‌گم سلام‌علیکم قربونتون برم می‌شه لطفا این مبلغ رو منتقل کنین به بخش استخر و مابه‌التفاوتش رو خودم بدم؟ می‌گن نه نمی‌شه چون حساب هر عضویت جداست. می‌گم خب الان من چیکار کنم که از ورزش گروهی بیزارم؟ می‌گن خوبه که خانومم، شاد و سرزنده‌ست. می‌گم خب من دوست ندارم سرزنده باشم، من دوست دارم شیرجه بزنم برم زیر آب مثل ماهی بِل‌بِل بزنم و زین دایره‌ی مینا خونین جگرم می ده بخونم. می‌گن خب اینو باید به اونی می‌گفتین که براتون عضویت خریده خانومم.

*
دراز کشیدیم روی صندلی‌های راحتی جلوی تلویزیون عین جویی و چندلر با ذرت و داریم فیلم یکی از تئاترهاش رو می‌بینیم که من خیلی دوست دارم. یهو برمی‌داره پاز می‌کنه و می‌گه «بیا ره توشه برداریم» می‌گم خب و ته‌ش دارم به کلاردشت فکر می‌کنم. می‌گه که «قدم در راه بی‌برگشت بگذاریم» یه دوسه‌تا سکته پشت سر هم می‌زنم و می‌گم اصن فکرشو نکن، جلوترم نرو. می‌گه فلان مراسم هم باهام نمیای پس یعنی؟ جواب می‌دم قطعا نه. اخماش می‌ره توی هم. مثل آخر تمرین اون هفته که نموندم با دوستاش آشنا بشم یا بعدترش که توی عکس اینستاگرامم تگ‌ش نکردم. لباشو جمع می‌کنه که پاشو بریم باشگاه پس. می‌ریم و من دوباره می‌رم سراغ مدیریت بانوان که بابا من ورزش گروهی شاد و سرزنده دوست ندارم، وسط‌شون عین فیبی می‌شم، حرکتامو گم می‌کنم بیاین از خر شیطون پایین من برم با این کارت استخر یا بدن‌سازی تک‌نفره. می‌گن نه نهایتا می‌تونیم پول رو مسترد کنیم به واریزکننده وجه و کارتو باطل کنیم. می‌گم ئه نه! زشته خب. دست‌ازپادرازتر می‌رم توی سالن و لابه‌لای رقص نور و موزیک جیغ اوپس‌اوپس و حرکات خنده‌دار خودم، تصور می‌کنم که زیر آبم و دارم زین دایره‌ی مینا می‌خونم.

*
تلگرام زده که «بیا ره توشه برداریم» ولی سکته نکن منظورم اینه که بریم کباب بخوریم یه‌جا که «آدم» نیست. فشار خونم که برمی‌گرده سرجاش می‌نویسم اکی. وسط کباب می‌گه ببخشید که من این‌قدر گاوم و یادم می‌ره حساسیت‌های تورو و انگشت سماقی‌ش رو می‌زنه به دماغم که ای جینگیلِ انتزاعی. بینی‌م رو پاک می‌کنم و توی دلم می‌گم هوی جینگیلِ گاو.