۱۳۹۱/۰۳/۱۶

چگونه ستاره يك مفهوم نسبي است !


نامه را فرستاده‌اند خانه مادرم و جلوي در هم امضاي " به رويت رسيد" گرفته‌اند و رفته‌اند. نامه چه بوده؟ اينكه بنده به دلايل فيلان و بيسار حق ادامه تحصيل در مقطع دكترا را ندارم. به همين كولي و به همين ريلكسي. زويي بلند شده رفته كميته پيگيري و كاري كه كرده‌اند فقط اينكه يك ليستي داده‌اند دستش كه تويش نوشته كه من و يك عالمه آدم ديگر،ستاره دار هستيم!
ستاره اصولا چيز خوبي است، مي‌درخشد. همه جاي دنيا هم براي امتياز دادن به هرچيزي ستاره مي‌دهند. الان شماي مخاطب برو توي imdb، آنجا مي‌تواني به فيلم‌هاي مورد علاقه‌ات ستاره بدهي. هتل‌ها، هتل‌ها مگر ستاره ندارند؟ وقتي ستاره‌شان هي بالا برود، يعني باحال‌تر هستند، بهترهستند. اصلا جاي دور چرا، اين برچسب‌هاي انرژي برندها، اسمشانenergy star  است يعني به‌خاطر بهره‌وري خوب، هي ستاره مي‌گيرند. همين پاريس، پاريس خودمان( سلام وودي) بايد كلي يورو بدهي بليط بگيري كه شب بتواني بروي بالاي ايفل از تلسكوپ ستاره ببيني. آقا اصلا مگر به هنرپيشه‌هاي معروف يا فوتباليست‌ها يا خوانندگان مشهور نمي‌گويند ستاره؟ ستاره مگر خوب نيست؟!
خيلي هوش ماورايي لازم نبود كه بفهمم آن برادر/خواهررواني‌اي كه سيستم خاطي بودن دانشجويان را با ستاره مشخص كرده، مرضش كجاست؛ خوب يادم هست آن بعدازظهر آفتابي كه احضار شدم و آن برادر چاق به آن برادر لاغر رو كرد و گفت كه: بنده پست داك خوانده‌ام و من پرسيدم كه ببخشيد شما كجاي ايران پست داك خوانده‌ايد؟! كه به حضرت برخورد و آخر جلسه‌ هم برگه را گذاشت جلويم كه زيرش بنويسم لطفا شامل عفو شوم. من چيزي را ننوشتم و امضا نكردم و او هم برگشت گفت كه ظاهرا دو ساعت تمام "ياسين در گوش خر خوانده"! اين‌ها را هيچ‌وقت براي كسي تعريف نكردم؛ فقط يادم است ازدر دانشكده كه رفتم بيرون، يك دلِ سير توي پارك‌ لاله زار زدم و خالي كه شدم رفتم و چند هفته‌اي اينقدر جان شيفته و فرانسه خواندم تا همه‌چيزيادم برود. حالا اين‌ها را گفتم كه بگويم دانشگاه اينجا هم به من ستاره داده. يكي هم نه! سه تا. سه تا ستاره يعني مي‌توانم تمام بورس باشم. اين يعني ستاره داشتن خوب است! ولي من باز هم استرس دارم كلا ديگر با اسم ستاره مشكل دارم ته دلم را مي‌لرزاند. آقاي پاريس مي‌گويد يك چيزهايي توي كله‌ات را به باد بسپار.

خانم كنارِكارما هستم، يك ستاره‌دار و به علي قسم كه "پشت اين ستاره حلبي، قلبي از طلا مي‌درخشد" !!!